Journalistik, reklam och information 2

Hur utformar man egentligen informationen till en given målgrupp? I kursen får du lära dig metoder för utformning och presentation av reklamtexter, informationstexter och journalistiska texter.

Du får även möjlighet att själv framställa texter och välja rätt uttryck beroende på målgrupp. Dessutom behandlas olika former av marknads- och attitydundersökningar, hur man kan genomföra dessa, samt hur man presenterar resultatet.

Korta fakta

Studieform Distans

Kurskod MEEJOU02

Studietid Flexibel

Poäng 100

Nivå Gymnasial

Förkunskaper Journalistik, reklam och information 1/Mediekommunikation A

Studietakt Valfri

  • Personlig, behörig och tillgänglig lärare från start till betyg.

  • Möjlighet att söka lån och bidrag från CSN.

  • Du väljer själv tid, plats och takt för dina studier.

Ansök så här:

  1. 1

    VÄLJ DEN DISTANSKURS DU VILL LÄSA

    Du kan välja bland enskilda kurser och yrkesutbildningar.

  2. 2

    ANSÖK VIA VUXENUTBILDNINGEN I DIN HEMKOMMUN

    Välj kursen du är intresserad av och NTI-skolan som skola.

  3. 3

    DIN HEMKOMMUN BESLUTAR OM DU BLIR ANTAGEN

    Om du blir antagen skickar kommunen dina kursval och uppgifter till NTI-skolan.

  4. 4

    BÖRJA STUDERA KOMVUX PÅ DISTANS

    NTI-skolan skickar information och inloggningsuppgifter till dig via e-post inför kursstart.

Fler utbildningar på NTI-skolan

Arabiska 2

Studieform Distans

Kurskod MODARA02

Studietid Flexibel

Poäng 100

Utbildningsnivå Gymnasial

Arabiska 1

Studieform Distans

Kurskod MODARA01

Studietid Flexibel

Poäng 100

Utbildningsnivå Gymnasial

Arabiska 5

Studieform Distans

Kurskod MODARA05

Studietid Flexibel

Poäng 100

Utbildningsnivå Gymnasial

Arabiska 4

Studieform Distans

Kurskod MODARA04

Studietid Flexibel

Poäng 100

Utbildningsnivå Gymnasial

Teknik 2

Studieform Distans

Kurskod TEKTEK02

Studietid Flexibel

Poäng 100

Utbildningsnivå Gymnasial

Arabiska 3

Studieform Distans

Kurskod MODARA03

Studietid Flexibel

Poäng 100

Utbildningsnivå Gymnasial