Personlig, behörig och tillgänglig lärare från start till betyg.
Gränssnitt 3D
Vill du lära dig mer om att skapa 3D-modeller och arbeta i 3D-gränssnitt? I denna kurs får du lära dig grunderna i gränssnitt med 3D-teknik såsom virtuella världar och interaktiva miljöer. Du arbetar med att skapa objekt med 3D-grafik i programmet Blender samt utformar en prototyp för ett gränssnitt i 3D-grafik.
Litteraturen är till stor del på engelska.
Programvara: I kursen kommer det att finnas moment och genomgång i program som Blender och Verge 3D. Du kommer att skapa projekt från idé till färdig prototyp under kursens gång genom praktisk tillämpning på teorin du läser i gränssnittsdesign 3D.
Inom kursen bygger du vidare på kunskaper som du förväntas ha med dig från tidigare förkunskapskrav i Gränssnittsdesign. Kursen innehåller handledande läsanvisningar anpassade för dem 200 undervisningstimmar du har i kursen.
Vi tittar närmare på följande moment:
- Teoretisk fokus med planering utifrån HCI, Ubicomp, UX och UI-design
- Planering enligt SCRUM-metoden – agilt projektarbete
- Användarvänlighet och tillgänglighet i design
- Lagar, bestämmelser och upphovsrätt
- 3D-modellering i Blender
- Prototypanpassning i Verge 3D
- Begrepp och terminologi som hör till 3D-projekt och design
Korta fakta
Ansök till den här kursen
Ansökan sker genom vuxenutbildningen i din hemkommun. Välj din kommun för att ansöka.
Saknas din kommun? Klicka här för mer information.
Vill du ha mer information innan du gör din ansökan?
Ansök så här
- 1
VÄLJ DIN DISTANSKURS
Du kan välja bland enskilda kurser och yrkesutbildningar.
- 2
ANSÖK VIA VUXENUTBILDNINGEN I DIN KOMMUN
Välj kursen du är intresserad av och NTI-skolan som skola.
- 3
DIN KOMMUN BESLUTAR OM ANTAGNING
Om du blir antagen skickar kommunen dina kursval och uppgifter till NTI-skolan.
- 4
BÖRJA STUDERA KOMVUX PÅ DISTANS
NTI-skolan skickar information och inloggningsuppgifter till dig via e-post inför kursstart.